2011. május 27., péntek

Eperfagyi


Még tart az epermániám. Sosem lesz vége, most szólok.


Május végén már kánikula van, 30 fok, úgyhogy a hideg sörök mellett a fagyi is lecsúszik bármikor. Eper meg nagyjából állandóan van itthon, így elkészült az idei első fagyi.



Kb. fél kg. epret botmixer segítségével pépesítettem, a végén hozzáadtam kb. 4-5 evőkanál barnacukrot és egy citrom lereszelt héját.
Felvertem 2 dl. tejszínt, majd az eperpépet összekavartam mixer segítségével egy kis (25 dkg-os) mascarpone krémmel. A tejszínt hozzákevertem. Néhány epret apró darabokra vágva beleszórtam, de ez akár ki is hagyható.
Kóstolgatással eldöntöttem hogy elég édes -  meg hogy ez már így fagyasztás nélkül is isteni desszert lenne - de fagyit ígértem, így belekerült a cucc egy nagyobb fagyisdobozba.
Mivel nincs fagyigépem, a mélyhűtőbe tettem, kb. 20 percenként kivettem, átkavartam. Kb. 2 óra múlva már fogyaszthatóra fagyott.

4 megjegyzés:

  1. Ezt is ki fogom próbálni! :) Most Puffinét esszük. Köszi!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :) Nekem puffiné jeges kicsit, bár finomnak nagyon finom, de nem hiszem, hogy a fagyasztóval lenne gond. :( Ez krémes? :)

    VálaszTörlés
  3. igen, krémes, viszont fagyigép nélkül a fagyasztóban teljesen keményre megfagy, szóval nem olyan állagú mint az üzleti jégkrémet. kicsit hagyni kell olvadni fogyasztás előtt, de nem jegeces :)

    VálaszTörlés