2011. május 23., hétfő

Epres-rebarbarás clafoutis


A clafoutis egy francia eredetű süti, Limousin régióban született és az eredeti recept szerint cseresznyével készül (szigorúan maggal, állitólag attól karakteres íze lesz). Több blogon olvastam már róla, mindenféle gyümölccsel készítve, de igazából Mazsa receptje hozott izgalomba.
Imádom az epret, és idén totál ráizgultam az epres cuccokra. Többféle lekvárt tervezek, és mivel hozzájutottam egy kis rebarbarához, készült epres-rebarbarás lekvár, a maradékból pedig ez a gyors és finom sütemény. Kicsit nagyobb adag készült mint az eredeti receptben.




Hozzávalók:
kb. 30 dkg. rebarbara ( ez nagyjából 3-4 db. 20-30 centis szár) meghámozva, kb. fél centis darabokra vágva
kb. 30-40 dkg. eper


3 tojás
10 dkg cukor (én barnacukrot használtam)
2 dl tej
7 dkg vaj
8 dkg liszt
vaniliás cukor, szeletelt mandula

Először a rebarbarát megszórtam egy kis cukorral és kb. egy órát állni hagytam. Közben kicsumáztam az epret (több kilónyit, mert a lekvár is készült), feldaraboltam (persze ha kisebb eprek, akkor nem kell).
Egy tűzálló tálat kivajaztam, majd az aljába szétterítettem az epret és a rebarbarát (a levét leöntöttem).
Felvertem a tojásokat a cukorral, majd hozzáadagoltam a lisztet, tejet és a felolvasztott, kicsit kihűlt vajat.
Egy elég híg elegyet kaptam, ezt ráöntöttem a gyümölcsökre és 180 fokra felmelegített sütőbe tettem 45 percre. Számítottam rá hogy felnő, ezért kb. félig volt csak a tál a cuccal, de így is kifolyt a leve, úgyhogy legközelebb még magasabb falú tálban sütöm. Piteformából konkrétan az egész kifolyt volna.
A kész süti kicsit puding állagú, nagyon friss, gyümölcsös, és természetesen nem maradt belőle holnapra...

4 megjegyzés: