2012. május 4., péntek

Piskótatekercs X+1-es piskótából

Az előző süteményhez elhasznált sok cukrászkrém "mellékterméke" a tojásfehérje (pláne hogy egy héten belül kétszer is el kellett készítenem az epres süteményt).
Ezeket a tojásfehérjéket általában egy gyors és egyszerű piskótának készítem el, amit Anyukám X+1-es piskótának nevez.



Hozzávalók:

X tojásfehérje ( ahol X az a szám ahány tojásfehérjénk van, most épp 6, de 3ból is normális adag lesz)
1 egész tojás
X+1 kanál cukor
X+1 kanál liszt
X+1 kanál olaj
kis kanál sütőpor
ízlés szerint ízesítés -  citromhéj, narancshéj, vanília aroma, bármilyen édes fűszer -  ez egyáltalán nem kötelező jelleggel.


A tojások fehérjét ( a +1 fehérjét is!) kemény habbá verjük. Beletesszük a cukrot, majd a +1 tojás sárgáját, az olajat, és a legvégén a lisztet és a sütőport.
Eldolgozzuk, majd egy sütőpapírral borított tepsibe öntjük.
150-160 fokos sütőben kb. fél óra alatt készre sül ( tűpróbával lehet ellenőrizni).

Ezúttal piskótatekercset készítettem belőle -  még melegen, nedves konyharuhával feltekertem, majd amikor kihűlt házi baracklekvárral megkentem és újra feltekertem, majd porcukorral hintettem meg.


Természetesen nem muszáj feltekerni, két egyforma szeletre vágva, egymásra helyezve, közte bármilyen krémmel is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése